SEXOLOGI & PARFORHOLD

Psykoterapeut Akademiet logo ikon

Sexologi & Parforhold

Kursus

Seksualitet er et helt grundlæggende og basalt behov, der hører med til det at være menneske. Det er et behov, der følger os gennem hele livet fra barndommen til alderdommen.

Vi er alle individuelle og vores seksuelle lyst er lige så forskellig, som vi mennesker er forskellige. Den kan have mange forskellige udtryk og den er i meget høj grad med til at forme den oplevelse, vi har af os selv som individ.

Fordi vi har så forskellige tilgange til sex, kan det være svært at finde en seksuel balance i parforholdet. At have det godt med sin egen, den andens og den fælles seksualitet har en stor betydning for livskvaliteten og for opbygningen af en stærk parrelation.

Vi kan blive udfordret af hinandens forskelligheder og vi kan opleve seksuelle problemer i forbindelse med de forskellige kriser og livsfaser vi gennemlever.

På modulet vil der være fokus på hvordan vi oplever seksualiteten både når vi elsker med os selv, og elsker med en anden. Vi vil kigge nærmere på den fysiske såvel som den spirituelle seksuelle energi – og igennem redskaber og øvelser træne den terapeutiske evne til at være i stand til at berøre svære eller pinefulde seksuelle emner som fx:

• Utroskab – hvad er det i virkeligheden?
  • Myter om mænd og kvinders seksualitet
  • Seksuelle blokeringer og hæmninger
  • Manglende gnist og lidenskab
  • Lyst og nydelse
  • Orgasme
  • Kroppen og accept
  • Bearbejdning af skam og skyld
  • Spirituel seksualitet
  • Seksualiteten livet igennem fra barndom til alderdom

Formen for modulet vil være en kombination af teoretiske oplæg og diskussion suppleret med eksempler fra den kliniske praksis og praktiske eksempler.

Kurset indgår også som en del af den videregående uddannelse til Hypnose Psykoterapeut.
Er du uddannet Master Hypnoterapeut & NLP Master Practitioner kan du deltage på kurset hvis du er aktiv terapeut og uddannet inden for de sidste 5 år.

PLANLAGTE DATOER

ALLERØD
Afventer

Ønsker du at blive ringet op og få svar på dine spørgsmål?